BrainLit®

Vi söker en Office Manager

31 Januari 2020

Detta är en tjänst för dig som brinner för att hjälpa andra och älskar att vara spindeln i nätet. Du får en central roll med stora kontaktytor både internt och externt.

 

Om BrainLit
BrainLit startades 2012 och drivs idag från huvudkontoret i The Spark mitt i Medicon Village i Lund. Målet är att globalt sprida biocentriskt ljus till gagn för ökat välbefinnande under parollen ”Energizing People TM ”. BrainLits lösning består av sensorer och algoritmer anpassade för individer eller grupper som styr anpassade armaturer utifrån behovet av dagsljus. I praktiken innebär det att BrainLits system efterliknar dagsljus inomhus utifrån varje individs behov.

Drygt 5 000 människor vistas dagligen i referensinstallationer i miljöer där BrainLits system styr ljuset. Intresset är stort och systemet har köpts av flera prestigekunder. Att många tror på bolaget bekräftades av att en nyemission i ett förväntat intervall om 80-100 mkr i december blev övertecknad och landade på 109 mkr.

Ansvarsområden
Som Office Manager är du ansvarig för att organisera och samordna diverse administrations- och kontorsuppgifter. Du kommer också att fungera som en extra resurs inom marketing där du bland annat hjälper till med produktion och beställning av material. Du ansvarar för företagets resor, bokningar och events. Slutligen kommer du att ta hand om besökare och fungera som en intern support när det gäller olika kontorsfrågor.


I Dina Arbetsuppgifter Ingår Att

  • Kommunicera med kunder och anställda
  • Ansvara för kontorets maskinpark när det gäller drift och underhåll
  • Hjälpa kollegor med samordning av aktiviteter
  • Ordna möten och ta hand om besökare
  • Planera aktiviteter och events internt och externt
  • Boka och samordna resor
  • Fungera som administrativt stöd
  • Hjälpa till vid framtagande av kampanjer och produktion av marknadsföringsmaterial
  • Vara en support till kontoret och ledningsgruppen


Övriga uppgifter kan tillkomma.


Kvalifikationer

Vi söker dig som har några års erfarenhet från en liknande position inom Office Management i en internationell miljö. Du har en gymnasieutbildning inom ekonomi och / eller marknadsföring eller liknande. Du känner dig bekväm med att arbeta i MS Office, och det är en fördel om du har erfarenhet av InDesign och Photoshop. Du är flytande i svenska och engelska i både i tal och skrift

För att lyckas i den här positionen måste du ha en entreprenörsanda, ha ett starkt driv och engagemang. Du är självgående och utåtriktad och har lätt för att samarbeta med andra. Samtidigt är du noggrann med detaljer och tar ansvar för dina arbetsuppgifter och ser till att slutföra dem i tid. Vidare är du duktig på att uttrycka dig i tal och skrift. Du har en känsla för när det krävs att du lägger in en extra växel. Slutligen är du en teamplayer med förmåga att bygga relationer och stötta dina medarbetare och kunder.

Eftersom denna tjänst kan kräva vissa resor är körkort ett krav.


Ytterligare information och ansökan
I den här rekryteringen samarbetar BrainLit med rekryteringskonsult Pernilla Agardh som besvarar frågor kring tjänsten på 072 249 94 80 eller pernilla@agardhconsulting.se.

Urvalet sker löpande. Vi ser fram emot att ta emot din ansökan!